Kirikute Maailmanõukogu (KMN) ja Maailma Misjoni Nõukogu (MMN) avasid 14. juunil neljapäevase veebiürituse „Antirassistid Kristuses? Oikumeeniline kristlik meeleparandus, mõtestatud tegevus rassilise diskrimineerimise ja ksenofoobia vastu. ”
KMN-i peasekretäri asetäitja prof dr Isabel Apawo Phiri ütles avasõnad: “See veebisündmus on üks paljudest veebiseminaridest, mida korraldame enne KMN-i 11. assambleed Saksamaal.“
MMN-i missiooni sekretär Peter Cruchley rõhutas misjonipraktikaga seotud ümberkujundamise vajadust: “Oleme siin selleks, et võimaldada vestlust, aga eriti selleks, et vestlusest õppida,” märkis ta.
Samuel DeWitti Proctori konverentsi peasekretär, vaimulik dr Iva E. Carruthers ütles: “Ükskõik, kas vaatate orjanduslaevade ajalugu, millel oli pühakute nimi, kas otsite viise, kuidas kiriku juhtkond on osalenud maa hävitamise ning avastamise ja domineerimise õpetuste ning teoloogiate kujundamisel, peab kiriku kaasosalus algama tõerääkimisprotsessist ja tunnistamisest ning seejärel liikuma lepituse ja leppimise ning leppe etappi, et mitte ennast enam korrata.”
Jayapura West Papua Usuteaduskonna vanemõppejõud dr Fransina Yoteni selgitas, et “rassismi ja diskrimineerimise koloniaalne mõtteviis imendub inimeste mõtteviisi kõikidel tasanditel,” ütles ta. “Piibel õpetab meile häid uudiseid ja me suudame seista täna papualastena, sest me usume Jumalasse.” Prof Dr Nicolas Abou Mrad, Balamandi õigeusu ülikoolist (Saksamaa), ütles, et Vana Testamendi kontseptsiooni “valitud rahvast”, mida koloniaaljõud kasutasid, tuleb tõlgendada kui rahvast, kes oli inimese poolt tõrjutud, ja mitte rahvna, kes tõrjus teisi. “Valgesus on piibelliku õpetuse valeandmete esitamine,” ütles ta. “Jumal on valinud barbari. Barbari liinilt on Jumal valinud Jeesuse Kristuse. Jeesus Kristus pärineb tõrjutute, mitte tõrjujate seast.”
Allikas: Kirikute Maailmanõukogu.