ISSN 2228-1975
Search

Sotsiaalkampaania „Teistsugune suusapuhkus“ Helsingis

Traditsioonilisel suusapuhkuse nädalal 17.–23. veebruaril korraldas Helsingi Kallio kogudus sotsiaalkampaania „Teistsugune suusapuhkus“. Kampaania eesmärk on osutada probleemile, et Helsingis on kasvanud kodutute inimeste arv. Värskete uuringute kohaselt on kodutute arv Helsingi piirkonnas ligi 2000, see on aastaga suurenenud 28%. Neljandik neist on uuringute kohaselt sisserännanud, ülejäänud Soome kodanikud.

Talvekülmade saabudes olid ajutised öömajad ülerahvastatud ning neid, kes ööbisid tänaval, palju. Kampaania raames kutsuti Helsingi elanikke avama oma kodu nädalaks mõnele kodutule, koguti neile riideid ja toitu, pakuti võimalust koosolemiseks ja koguduse inimestega suhtlemiseks. Ühtekokku sai nii öömaja üle 30 inimese. Neile, kellele öömaja pakkuda ei õnnestunud, viidi toitu ja riideid. Kampaania eestvedaja, Kallio koguduse vaimuliku Marjaana Toiviaineni sõnul oli nende inimeste hulgas väga erineva tausta ja elusaatusega inimesi, kel igaühel omad põhjused, miks nad on kodutuks jäänud.

Kampaaniaga ei saa muuta erinevaid ühiskonnas esinevaid puudusi, lahendada kodutuse probleemi, ent saab näidata, kui tõsise küsimusega on tegemist, panna inimesi mõtlema, muuta nende suhtumist kodututesse. Probleemi lahendus aga on poliitiliste otsuste küsimus.

Kampaania on saanud nii positiivset kui ka negatiivset tagasisidet. Kuna tegemist on siiski küllaltki julge ja ootamatu ettevõtmisega, on reaktsioonid valdavalt positiivsed. Korraldajad  mõistavad, et tegemist on eetiliselt tundliku teemaga, ning on otsustanud, et sellisena jääb see ainukordseks.

 

Allikas: „Kotimaa“ 27.02.2014

Lisainfot saab ka kampaania Facebooki lehelt

 

Soovitatud:

English