Arhiiv

Vaikusehetk (nr 264/ 30.12.2016)

aken

Foto: Kerstin Kask

 

Vana-aasta ja uue aasta kokkusaamine võiks olla mürtsuvate ja taevasse lennutavate tulekerade ja jugade  asemel vaikusehetk. Luua endas ja enda ümber vaikuseruum,  seisatada, järele mõelda, ettepoole mõelda või lihtsalt olla.

Uue aasta jutluses “Kanda head vilja (Lk 13:6-9) kirjutab autor Kaitseväe Kuperjanovi üksik-jalaväepataljoni kaplan Anna-Liisa Vaher: “Uue aasta saabumine on traditsiooniliselt seotud uute algustega. Kergelt juubeldava ning lootusrikka häälestatusega võtame vastu uue aastanumbri ning anname erinevaid lubadusi. Uue algusega tahaks ikka kõik vana endalt maha heita ning alata täiesti puhtalt lehelt, teha kõike paremini kui eelmisel aastal ja saada ka ise paremaks inimeseks. Millegi lõppedes on ikka hea leida endas lootust, et algabki midagi täiesti uut ja eripärast ning eks ole ju lootus paremusele see, mis meid ka inimestena edasi kannab.”

2017. aasta viimase ajakirja numbris avaldame toimetuskolleegiumi liikme, teoloogiamagistrandi Karin Kallase artikli “Kuidas mõista ilmutust? Ilmutus kui üldlevinud nähtus ning eriomaselt teoloogiline nähtus”. “Me puutume kokku sõnaga ’ilmutus’ nii tavakõnes kui teoloogilises arutelus, ning mõni ehk kohtab ilmutust ennast ka kogemuses. Vaatamata sellele, kas inimene suudab enda puhul identifitseerida konkreetse ilmutuse kogemust, selle hetke, sisu ja tulemust, kasutatakse tihti kõnekeeles sõnu ’ilmutus’, ’ilmutama’, ’ilmutuslik’ tähenduses, et miski sai erakordselt hästi mõistetavaks või avanes mõni seni tundmatu perspektiiv. See, et ilmutus kuulub teoloogilise sõnavara ja teoloogiliste ideede juurde, on ilmne.”

Arvamuste rubriigis kirjutab kolleegiumi liige Tallinna Ülikooli religiooniuuringute dotsent  Jaan Lahe oma reisist Rooma, pealkirjaga “Heidelbergist Cataniasse. Reisikiri”. “Johann Joachim Winkelmann on öelnud: „Maailmas pole peaaegu mitte midagi nii ilusat kui Rooma.“ Ja tal on õigus. Alati, kui külastan Igavest linna, teen seda tohutu hardusvärinaga hinges. Rooma ei ole minu jaoks mitte lihtsalt üks suur linn teiste seas – see on linn, millel on sümboli tähendus. Euroopa kultuur seisab kahel sambal. Nendeks on antiikkultuur ja kristlus.”

Kirik & Teoloogia kolleegium soovib oma lugejatele vaikust vana-aasta minekul ja rõõmu uue tulekul!

 

Tänases numbris:

Karin Kallas, Kuidas mõista ilmutust? Ilmutus kui üldlevinud nähtus ning eriomaselt teoloogiline nähtus.

Jaan Lahe, Heidelbergist Cataniasse. Reisikiri

Anna-Liisa Vaher, Kanda head vilja (Lk 13:6-9)

Lisaks täiendus rubriiki „Uudised ja oikumeenia“.

Rubriigist „Arhiiv“ leiab ajakirja varasemate numbrite juhtkirjad koos sisukordadega ja viidetega tekstidele.

„Reformatsioon 500“ logoga rubriigist leiab ülevaatlikult reformatsiooni juubeliga seotud tekstid, mis on ilmunud ajakirjas Kirik & Teoloogia ja ajalehes Eesti Kirik.

Vaata ka 2011.–2015. aasta sisukorda ja registrit autorite järgi.

Kutsume jätkuvalt ajakirja Kirik & Teoloogia väljaandmist toetama!

 

Print Friendly, PDF & Email
English